Приятели, поверителността и сигурността на Вашите лични данни винаги е била от първостепенно значение за нас.
Информираме Ви, че считано от 25.05.2018 г. влизат в сила новите европейски изисквания за защита на личните данни съгласно Общ регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679).
Ако имате профил в някой от нашите Интернет страници, можете да проверите, управлявате или премахнете Вашите данни като посетите раздел „Настройки“ на Вашия профил.
Използвайки нашите Интернет страници, вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ - малки текстови файлове, които се записват на Вашето устройство, за да осигурят пълната функционалност на страниците. Можете да изберете да деактивирате „бисквитките“ или да получавате известие всеки път, когато нова „бисквитка“ се изпраща към Вашия компютър или мобилно устройство. Моля, обърнете внимание, че ако решите да деактивирате „бисквитките“, няма да можете да се възползвате от всички функции.
Повече информация относно „бисквитките“ и тяхната употреба можете да намерите в нашата Политика за поверителност.
Добре дошли във PhotoSynthesis.bg - място за фотография, хора и идеи!
Вашият профил беше активиран успешно.
Можете да промените потребителското си име по свое желание само преди да сте генерирали някакво съдържание. Потребителското име може да бъде променено само веднъж, така че бъдете внимателни!
Тук ще намерите интересна, полезна и забавна информация за фотографията и изкуството изобщо.
Споделяйте своите фотографии, разглеждайте, дискутирайте, оценявайте! Нека заедно създадем истинска среда за творчество!
Преди няколко дни предоставихме на Иван Масларов-Джъмбо от нашите приятели от Photo Cafe възможността да изпробва четири чудесни ръчнофокусни обективи от серията Loxia на Zeiss. Серията Loxia е предназначена както за фото, така и за видео с безогледалната система на Sony и покрива матрица 35-милиметров стандарт (жаргонно познат като „фулфрейм”). Това е резултатът от срещата на Джъмбо с Loxia:
За всеки случай мушвам и тук общото видео за цялата серия.
Zeiss Loxia 35mm f/2 също както останалите обективи от серията е със здрав метален корпус, влаго- и прахо- защитен и в добавка има красив син твърд гумен пръстен, който освен че е добра защита откъм байонета, прави слагането и свалянето на тези обективи малко предизвикателство.
Обективът освен, че е най-компактен от цялата серия, е и най-светлосилен. Въпреки това гривната за фокуса е достатъчно голяма, за да се фокусира спокойно. Ще добавя една тънкост само за видеографите, които имат сет обективи с ринговете на Zeiss за „фолоу фокус” - да подредят всички обективи на маса с поставени капачки на байонетите и така по Zeiss Loxia 35mm f/2 да подравнят всички останали гривни за „фолоу фокус”. Тук ходът на фокуса е осезаемо по-дълъг от хода при предходните обективи... Направо е два пъти по-дълъг – 180 градуса.
Говорейки за фокус, при използването на този обектив, а и другите от серията с по-дълго фокусно разстояние, вече е добра идея да се доверявате повече на „peaking-a” отколкото на очите си, особено в случаите, когато снимате на диафрагма 2. Скалата за рязкост, както се вижда, също е по-тясна – при диафрагма 16 всичко е на безкрайност от около 2.5 метра нататък...
Ъгловият обхват на обектива е почти близък до човешкия – 54 градуса... Добре де, с 10 градуса повече, но е близък, може би затова е и предпочитан от стрийтърите. Аз лично никога не съм харесвал тази дължина... Освен, когато обективът е поставен на камера с APS-C матрица. Тук този обектив се превръща в „нормален”, а аз много харесвам тази дължина. Накратко, за разлика от предходните широки обективи, тук спокойно може да го използвате и на двата типа размер на матрицата, без да загубите нищо.
Оптичната схема „biogon” позволява на широкоъгълните обективи да бъдат компактни и същевременно добре коригирани. Именно заради тази оптична схема обективът е по-компактен в сравнение с предходните широки... Обективът притежава 9 елементи в 6 групи, като има само един специален елемент. Покритие T*, както се подразбира още от видеото по-горе.
Така... Zeiss Loxia 35mm f/2 е с видимо лоши оптични характеристики на фона останалите обективи от серията. Направо може да те заболи глава, ако гледаш чартове.
Можете да видите снимките, правени с чарт ISO 12233 в галерията в края на статията.
Видимо рязкост по целия кадър започва да се забелязва едва при диафрагма 5.6, а оптималните работни диафрагми са 8–11. Освен това има видимо хроматично абериране, което автоматичният плъгин на Adobe чисти трудно и се налага в някои от кадрите това да се прави на ръка с плъзгачи.
Снимайки навън, обаче, дефокусът и бокето на Zeiss Loxia 35mm f/2 са просто невероятни. Оставам без думи и коментар. ОК, бокето може да не се хареса на някои, свикнали със старите руски „мазни“, защото тук си е типично за Zeiss – парички с остри ръбове. На мен, като на човек, снимал немалко с Zeiss, пък ми допада определено.
Ето 2-3 кадъра, че нямах много време за тест и ще се видим в следващата част за Zeiss Loxia 85mm f/2.4.
Очаквайте продължение!
Предишните статии от серията можете да видите тук:
Днес е ред на ревюто на четвъртия обектив от серията - Zeiss Loxia 85mm f/2.4, след като вече се запознахме с Zeiss Loxia 21mm f/2.8, 25mm f/2.4 и Zeiss Loxia 35mm f/2.
С тази статия започваме поредица ревюта на обективите за безогледални фотоапарати Sony от серията Zeiss Loxia - а именно: 21mm f/2.8, 25mm f/2.4, 35mm f/2 и 85mm...
Фамилията ръчнофокусни обективи Zeiss Loxia за Full Frame безогледални камери Sony току-що придоби нов член. Това е Loxia 25mm F2.4, широкоъгълен обектив,...