Приятели, поверителността и сигурността на Вашите лични данни винаги е била от първостепенно значение за нас.
Информираме Ви, че считано от 25.05.2018 г. влизат в сила новите европейски изисквания за защита на личните данни съгласно Общ регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679).
Ако имате профил в някой от нашите Интернет страници, можете да проверите, управлявате или премахнете Вашите данни като посетите раздел „Настройки“ на Вашия профил.
Използвайки нашите Интернет страници, вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ - малки текстови файлове, които се записват на Вашето устройство, за да осигурят пълната функционалност на страниците. Можете да изберете да деактивирате „бисквитките“ или да получавате известие всеки път, когато нова „бисквитка“ се изпраща към Вашия компютър или мобилно устройство. Моля, обърнете внимание, че ако решите да деактивирате „бисквитките“, няма да можете да се възползвате от всички функции.
Повече информация относно „бисквитките“ и тяхната употреба можете да намерите в нашата Политика за поверителност.
Добре дошли във PhotoSynthesis.bg - място за фотография, хора и идеи!
Вашият профил беше активиран успешно.
Можете да промените потребителското си име по свое желание само преди да сте генерирали някакво съдържание. Потребителското име може да бъде променено само веднъж, така че бъдете внимателни!
Тук ще намерите интересна, полезна и забавна информация за фотографията и изкуството изобщо.
Споделяйте своите фотографии, разглеждайте, дискутирайте, оценявайте! Нека заедно създадем истинска среда за творчество!
Преди няколко дни предоставихме на Иван Масларов-Джъмбо от нашите приятели от Photo Cafe възможността да изпробва четири чудесни ръчнофокусни обективи от серията Loxia на Zeiss. Серията Loxia е предназначена както за фото, така и за видео с безогледалната система на Sony и покрива матрица 35-милиметров стандарт (жаргонно познат като „фулфрейм”). Това е резултатът от срещата на Джъмбо с Loxia:
Признавам, че най-малко снимах с този обектив. Защо? Имах същата дължина Zeiss обектив в годините, през които снимах с Leica M9. Всъщност, снимал съм професионално с доста „цайсове” и все ръчнофокусни, както за огледални, така и за безогледални камери. Да се върна на мисълта си... Имах същата дължина и защо ли реших, че Zeiss няма да се морят да правят нов обектив, след като го имат за Leica... Колко прав не се оказах?! Не само направиха нов обектив, но и той е по-светлосилен (вярно, само с 1/3 диафрагма), дори от този за М байонет. ОК, все пак имам представа за обектива, а и направих нужните тестови кадри. Първо, за всеки случай пускам общото видео за серията Loxia, в случай че не сте го гледали, а там казвам общите неща за цялата серия. За тези, които са гледали, продължаваме с конкретното за обектива.
Обективът притежава здрав солиден корпус; е прахо и влаго защитен; с хубав син гумен пръстен, за който вече сме си говорили. Както цялата серия, Zeiss Loxia 25mm f/2.4 има минималистичен дизайн и вече споменах за евентуалното неудобство при снимки с ръкавици. Покрива пълноразмерни матрици на Sony А7 и А9 серията, като и тук смятам, че е безсмислено да се използва на камери с APS-C матрица.
Zeiss Loxia 25mm f/2.4 е създаден както за фото, така и за видео, благодарение на опцията за промяна на диафрагмата от „кликаща” на плавна. И тук диафрагмата се променя през 1/3, като между 2.4 и 4 има 4 стъпки.
По отношение на фокуса е 1:1 с казаното в статията за Zeiss Loxia 21mm f/2.1, включително и 90-те градуса ход на фокуса, затова ще ви спестя повторението, защото, надявам се, който има интерес към тази серия, ще погледне всички статии.
Тук само ще добавя разликата в скалата за рязкост. Zeiss Loxia 25mm f/2.4 е с по-малък ъглов обхват, сравнено с 21-милиметровия обектив - с около 10 градуса, т. е. 71 градуса по хоризонтала. Скалата за дълбочина е по-тясна и ако поставите на диафрагма 16, то вече всичко от 1.5 метра до безкрайност ще е на фокус.
Като се замисля, в книжката, с която идват „локсиите”, има таблица с описание за съответната диафрагма и какви са стойностите на скалата за рязкост, но предпочитам вместо да помня наизуст, да си ги гледам на обектива.
Оптична схема. Тук отново разполагаме с оптична схема „distagon”, която, както отбелязах, е проектирана за огледални камери, но е успешно преправена да покрива късата работна отсечка на безогледалките. Обективът има 10 елементи в 8 групи, като два от тях са специални и един - асферичен елемент.
Перфектно рязък по целия кадър, дори и в краищата с наистина минимални забележки при диафрагма 2.4. Леко винетиране на максимална диафрагма и липса на хроматични аберации и дисторсия. Ако някой реши да се "втелява", може и да открие минимални следи.
Пускам една серия тестови снимки на скала ISO 12233, които можете да видите в галерията под статията.
Максимални работни диафрагми от 4 до 16 без видима разлика. При диафрагма 22 се забелязва минимална дифракция на светлина.
В RAW конвертора на Adobe Photoshop и Adobe Lightroom има профил както за този, така и за останалите обективи от серията Loxia. Използвайте го, вместо да разчитате на корекция в камерата (освен ако не снимате в JPEG), справя се по-добре.
Оптически превъзходният Zeiss Loxia 25mm f/2.4 не може да се похвали с кой-знае колко добър дефокус или боке. Има, разбира се, разпознаваемия за Zeiss дефокус или боке при снимане на близки обекти, но принципно в 99% от случаите това е един превъзходен остро рисуващ обектив, предназначен по-скоро за пейзажи, отколкото за концептуални портрети.
Интересното е, че в класическия видео сет, който предлагат Zeiss, точно този обектив не е намерил място. Може би толкова рязък обектив не е подходящ за видео.
Това е с няколко думи за Zeiss Loxia 25mm f/2.4. Следват 2-3 снимки и продължавам към любимата на всички стрийтъри дължина - Zeiss Loxia 35mm f/2.
Днес е ред на ревюто на четвъртия обектив от серията - Zeiss Loxia 85mm f/2.4, след като вече се запознахме с Zeiss Loxia 21mm f/2.8, 25mm f/2.4 и Zeiss Loxia 35mm f/2.
С тази статия започваме поредица ревюта на обективите за безогледални фотоапарати Sony от серията Zeiss Loxia - а именно: 21mm f/2.8, 25mm f/2.4, 35mm f/2 и 85mm...
Фамилията ръчнофокусни обективи Zeiss Loxia за Full Frame безогледални камери Sony току-що придоби нов член. Това е Loxia 25mm F2.4, широкоъгълен обектив,...