Начало: 14.06.2017 (сряда), 18:30ч.-19.30ч.
бул. "Княз Борис I" 64
Вход: Свободен
Лятна фото школа стартира във Фотосинтезис Варна през юни.Три семинара ви очакват в програмата на лятната ни фотографска школа във Варна. Водещ на семинарите е Георги Неделчев, фотограф и лектор по фотография.
Когато става дума за професионален подход или безкомпромисно отношение към качеството, не може и не трябва да има непредвидени резултати. Единственият начин за 100% предвидимост на това как ще изглежда снимката е измерването на светлината.
Това е и темата на отворения семинар с Георги Неделчев, с който започваме лятната фото школа във ФотоСинтезис Варна.
Програма:
1. Характер на светлината.
2. Видове осветление според предназначението му.
3. Защо ни е необходим светломер?
4. Калибриране на светломер спрямо конкретен фотоапарат и обектив.
5. Измерване на отразената светлина и определяне на експозицията и контраста на сянката. Хистограма.
6. Измерване на падащата светлина и определяне на експозицията и контраста на сянката.
7. Измерване на контражурно осветление.
8. Измерване яркостта на фона.
Още два практически семинара с Георги Неделчев ви очакват през месец юни във Варна:
Всеки от семинарите включва теоретична и практически част.
Таксата за участие за семинар е 120лв. При записване и за двата семината, получавате 10% отстъпка от цената.
За да се запишете за участие е нужно да изпратите предварителна заявка на photo@photosynthesis.bg със следната информация: двете ви имена, телефон и e-mail за контакти. В полето „Subject” посочете темата «Seminar Varna».
Съвременните цифрови технологии предлагат невиждано досега удобство при работа с фотоапарат. Автоматичните функции са толкова усъвършенствани, че сега е по-лесно от всякога да се направи добра в техническо отношение снимка. Фирмите производители на фотоапарати постоянно внушават с рекламите си, че с техните продукти снимането е лесно и безгрижно. Наистина, на един любител фотограф не му е нужно нищо повече.
Е... не всички снимки са перфектни, но това някак си се приема в реда на нещата. Та нали в повечето случаи всичко е ОК! Масово е мнението, че при цифровата фотография не е необходимо да се измерва светлината. Тъй като произвеждането на един кадър не е свързан с никакви моментни разходи, методът на пробата и грешката е най-използваният в днешно време. Нещо, което беше немислимо при филмовата фотография. Вярно е, че снимането на филм (особено на диапозитив) възпитава дисциплина в снимащия, но това едва ли е сериозна причина фотографите да презират цифровата фотография и да не приемат новостите.
Филм или цифрова матрица, магнитна лента или грамофонна плоча – това са само технологии. Вярно, технологиите са носители на духа на времето си, но все пак си остават само такива. Яшихиса Майтани, дълги години главен конструктор на Olympus, казва:
“Филмът, лентата или плочата – каквото и да се използва, то винаги е междинен етап в предаването на образа от фотографа към зрителя. И така ще бъде винаги. Няма нищо свещено в сребърния филм и за мен няма особено значение дали той продължава да се използва или отстъпва мястото си на други материали поради по-лоша ефективност или цена.”
Така че, нека не се смесват различните технологии за получаване на изображения с методите за манипулация на светлината, които си остават непреходни.
Когато става дума за професионален подход или безкомпромисно отношение към качеството, не може и не трябва да има непредвидени резултати. Единственият начин за 100% предвидимост на това как ще изглежда снимката е измерването на светлината, а именно контрастите и експозицията. Разбира се трябва да стане ясно, че измерванията сами по себе си не са достатъчни. Изключително важен е анализът на тези измервания и взетите в последствие решения, базирани на този анализ.
Всичко това е комплексен процес, пренебрегван от много хора напоследък и то напълно незаслужено. Без усвояването му е немислимо да се използват пълноценно изразните средства на фотографията.