Основен курс по фотография с Георги Неделчев - от 08.05.2017 г.

Център ФотоСинтезис предлага основен курс по фотография с лектор Георги Неделчев в два модула (2 нива - за начинаещи и по-напреднали). Всяко ниво съдържа 10 лекции с продължителност 2 часа.

Курсът се провежда в учебното студио на PhotoSynthesis в София.

Съвременната фотографска техника става все по-сложна и предлага все повече улеснения. Днес е изключително лесно да се направи снимка. Необходимо е само да се натисне спусъка на фотоапарата. Автоматичните функции вършат останалото. Въпреки това, не винаги резултатът е според очакванията на фотографа. Понякога снимките са много тъмни или много светли, или цветовете изглеждат странни...



 
Необходимо е да се познават процесите и принципите, на които се подчинява формирането на фотографското изображение, за да може да бъде манипулирано според желанието на фотографа.
С какво ще се сблъскат и какво основно ще научат хората, записали се на този курс?
 
- Изучаването на основните понятия и процеси, както и начините за манипулирането им, ще дадат възможност на курсистите да ползват пълноценно фотографската си техника. 
 
- Изучаването на принципите на композицията ще даде нов поглед и тълкувание на изображенията.
 
- Познанията за измерване на светлината и определяне на експозицията ще дадат предвидимост на крайния резултат.
 
- Изучаването на характера на светлината и взаимодействието и с обектите ще предостави контрол върху основните изразни средства на фотографията.

Цената за всяко едно ниво от курса е 250 лв, а при записване за двете нива ползвате отстъпка и цената е 450 лв.*
* Цената от 450 лв. е в сила при едновременно записване и заплащане на сумата за участие в двете нива на курса.
Участниците в програмата Фото Школа ФотоСинтезис ползват отстъпката от 25%, предвидена в програмата върху пълната сума за участие (250 лв. за едно ниво / 500 лв. за две нива).  

Групите са до 15 души.
Дати на провеждане:
1 ниво: 03.04 - 26.04.2107 г (понеделник, сряда и петък) от 19 до 21 ч
2 ниво: 08.05 - 29.05.2017 г (понеделник, сряда и петък) от 19 до 21 ч

Записване:
За да се запишете за участие е нужно да направите предварителна заявка като попълните формата за регистрация под статията или изпратите имейл на photo@photosynthesis.bg със следната информация:

Трите ви имена, телефон и e-mail за контакти. 
Избор на ниво (първо или второ, или и двете) - в полето "Съобщение"

Потвърждение на заявката ще получите до 2 работни дни.

Срок за записване и за заплащане на цялата такса - 27.03.2017 г.
 
Заплащане:
След като получите потвърждение за участие, е нужно да заплатите в някой от нашите магазини
капаро:
- за едно ниво (първо или второ) - 75 лв
- за двете нива - 135 лв
 

Първо ниво (начинаещи)
03.04 - 26.04.2107 г. (понеделник, сряда и петък) от 19 до 21 ч

1. Основни понятия във фотографията - Яркост, контраст, светлосила, бленда, скорост, ISO, експозиция.
2. Композиция - Как да разположим и подредим елементите в снимката.
3. Фотоапарати. Как да си изберем фотоапарат? - Видове фотоапарати. Предимства и недостатъци.
4. Обективи. Как да си изберем обектив? - Видове обективи. Качество и предназначение.
5. Основи на цифрова фотография. - Принципи на цифровата фотография. Дефекти и начини за избягването им.
6. Измерване на светлината. - Как да определим правилната експозиция?
7. Същност и теория на светлината. - Характеристики на светлината.
8. Фотографски филтри. - Видове, характеристики и употреба.
9. Фотографски светкавици. - Видове и приложение.
10. Панорамна фотография. - Как се заснемат и сглобяват панорами.

Второ ниво (напреднали)
08.05 - 29.05.2017 г. (понеделник, сряда и петък) от 19 до 21 ч

1. Нощна фотография и Light Painting. - Принципи на нощната фотография, рисуване със светлина.
2. Нощна фотография – практика. - Снимане на нощни пейзажи.
3. Макрофотография и репродукции. - Принципи, начини на макрофотографиране.
4. Зонова система в черно-бялата фотография. - Ансел Адамс - класическа зонова система. 
Адаптиране към цифровата фотография.
5. Зонова система в цветната фотография. - Влияние на цветовете върху възприятията и контраста.
6. Същност и теория на светлината II. - Характер на светлината и манипулирането й.
7. Измерване на светлината в студио. - Определяне на правилната експозиция в студио.
8. Снимане на женски портрет. - Подход и особености.
9. Снимане на мъжки портрет. - Подход и особености
10. Висок и нисък ключ. - Философия и приложение 

Повече за лектора:

"Обичам фотографията. Обожавам фотографията! Целият ми съзнателен живот преминава в опити да науча нещо повече за това изкуство...
Отначало си мислех, че фотограф – това е човек, имащ задълбочени специализирани познания и нещо като магьосник... Тогава бях в шести клас.
По-късно си бях внушил, че големите фотографи имат някаква свръхчувствителност, отличаваща ги от обикновените хора. Та как иначе се създават прекрасни творби на изкуството? (Разбирай – как по дяволите го нареждат това студийно осветление?).
Анализирайки дълго въпроса, стигнах до извода, че всеки човек, дръзнал да прави изкуство, представлява сложна сплав от изострена чувствителност, богат житейски (емоционален) опит и задълбочено познаване на фундаментални науки, като философия, психология, математика и т.н. Това ми беше „аналитичния” период... Бях се взел насериозно. За щастие само за около три месеца! После се завърна чувството ми за хумор – основният ми критерий за интелигентност.
Винаги съм усещал, че пътят ми към фотографията едва сега започва. Независимо от изминалите години. До тук, този път за мен беше много сложен и криволичещ, но всъщност това е пътят към моето детство. А това са дните на необременените и чисти чувства за всичко случващо се около мен. Психолозите казват, че децата възприемат света в картини. Истина е! Тогава някои автомобили ми се усмихваха, други ми се мръщеха, трети бяха агресивни хищници... Светът гъмжеше не само от картини, но и от звуци, миризми и всички те оставяха трайни спомени в детското ми съзнание. Всяко лятно утро беше вълшебно и аз скачах трескаво от леглото, за да не изпусна нещо интересно. А всъщност всичко случващо се беше интересно...
За мен фотографията е посредник. Между моите чувства и зрителя. 
Мисля, че за да мога да развълнувам някого със снимките си, трябва да съм болезнено честен пред себе си. И да съм в състояние да се оставя да се рея в света на детските усещания... Същите тези усещания, които си мислех, че съм загубил по пътя си към възрастната сериозност и безумните условности. Бях толкова целеустремен в този път, че изглежда детството ми беше осъдено на забрава, и то без право на помилване. Благодаря на Бога (или каквото е там), че ми изпрати трудности по пътя. Толкова силни, че успях да разбудя детето в себе си. Нещата, които правя, карат много хора да ме мислят за луд, но аз НЕ ИСКАМ да бъда нормален. 
Моите снимки са адресирани към другите – тези, които успяват да се откъснат от ежедневието и да намерят време да „помиришат розите”... И много ще се радвам, ако чрез снимките си накарам някой „сериозен” човек да разбере, че на този свят има и рози!
По отношение на подхода ми в преподаването, смятам налагането на стил на работа от страна на преподавател към ученик за изключително неправилно и разрушително! По-добре е да се обяснят основните закони и логиката на прилагането им. Базирайки се на тях, ученикът сам трябва да избере и извърви своя път."

* Организаторите си запазват правото да правят промени, за което ще бъдете уведомени своевременно.

SaveSaveSaveSaveSaveSaveSave

Регистрация

Коментари

Регистирайте се, за да добавите коментар.
Ако вече имате регистрация, влезте с потребителското си име и парола.

Коментари (0)

Прочети още статии