Начало: 20.04.2018г. (петък) от 19.00 часа
Ерик Слойс и Патрик Томбел са основатели на The Frisko Collective базиран в Белгия и Холандия. Те ще бъдат в София за представянето на своята колекция от триеналето на политическия плакат в гр. Монс, Белгия, както и на 50 техни фотографии, които ще бъдат показани на 23 април в НДК. С тези снимки фотографите се опитват да уловят същността на живота в града като работят в няколко големи европейски столици правейки образи на реалността като връзка между ежедневието и политическите плакати на изложбата.
На 20 април, от 19 часа, ще се състои среща с двамата известни автори във ФотоСинтезис Арт Център със свободен вход.
Патрик Томбел и Ерик Слойс ще се радват да споделят своя опит и да дискутират със студенти прожектираните от тях творби. Ще бъде осигурен превод от английски на български. Лекциите на фотографите ще са на тема:
Eric Sluis:
« Винтидж филмите с "изтекъл срок на годност" и защо да ги използваме… »
Разговор по въпроса защо да ни е грижа, защо да ги използваме, какво можем да научим от тях и какви са предизвикателствата.
Patrick Tombelle:
« Да виждаш или да не виждаш, това е въпросът… за фотографите! »
Разговор, който изследва възможностите ни да се учим и да се тренираме да виждаме света по фотографски начин.
The Frisko Collective е роден на кръстопътя между Интиутивното и Разсъдъчното, от страст към красивото и любов към хората. Може да попитате защо? Те отговарят:
В днешния консуматорски свят, актът на създаване е станал вторичен спрямо нуждата от консумация... поставянето на количеството преди качеството е очевидно. Това е така не защото наистина го искаме, а защото се смята за добро и позитивно съгласно диктатът на пазара и днес нашата култура е превзета от интереса към пазарния дял и богатството.
Ами фотографията? Къде са протагонистите от Вива, Гамма и Магнум днес? Вдъхновяват ли те днес нашите младежи или са само вкаменолости от отдавно отминало време. Къде е стремежът към красота, усмивки и отражения?
Фриско колектив е средство, посока към красотата, начин за събиране на доказателства за нашите дни, както много от нас са правили от самото раждане на изкуството за улавяне на светлината и сенките.
Вход: Свободен