Приятели, поверителността и сигурността на Вашите лични данни винаги е била от първостепенно значение за нас.
Информираме Ви, че считано от 25.05.2018 г. влизат в сила новите европейски изисквания за защита на личните данни съгласно Общ регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679).
Ако имате профил в някой от нашите Интернет страници, можете да проверите, управлявате или премахнете Вашите данни като посетите раздел „Настройки“ на Вашия профил.
Използвайки нашите Интернет страници, вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ - малки текстови файлове, които се записват на Вашето устройство, за да осигурят пълната функционалност на страниците. Можете да изберете да деактивирате „бисквитките“ или да получавате известие всеки път, когато нова „бисквитка“ се изпраща към Вашия компютър или мобилно устройство. Моля, обърнете внимание, че ако решите да деактивирате „бисквитките“, няма да можете да се възползвате от всички функции.
Повече информация относно „бисквитките“ и тяхната употреба можете да намерите в нашата Политика за поверителност.
Добре дошли във PhotoSynthesis.bg - място за фотография, хора и идеи!
Вашият профил беше активиран успешно.
Можете да промените потребителското си име по свое желание само преди да сте генерирали някакво съдържание. Потребителското име може да бъде променено само веднъж, така че бъдете внимателни!
Тук ще намерите интересна, полезна и забавна информация за фотографията и изкуството изобщо.
Споделяйте своите фотографии, разглеждайте, дискутирайте, оценявайте! Нека заедно създадем истинска среда за творчество!
Когато заваля големия сняг на 18 декември 2009, в старата баня в Банкя при минусови температури се засне една гореща модна фотосесия за списание BEAUTY... c HASSELBLAD
Главни действащи лица: Творчески екип: PetOrly Фотограф: Николай Иванов
Реализация: Петя Чолакова и Орлин Христов Грим:Деси Йорданова за ID Studio Коса:Маргарита Досева за Victoria 5 Модел: Снежана Макавеева за Ivet Fashion
Видео мейкинг:H2O films Фото бекстейдж:Лидия Кулекова за Фотосинтезис Снимачна техника: Hаsselblad, осигурена от Фотосинтезис ТУКможете да видите филмчето от фотосесията
Ето и какво сподели за сесията фотографът Николай Иванов:
С екипа Орлин Христов и Петя Чолакова работя отскоро за списание Beauty. В края на миналата година реализирахме първия ни съвместен проект "Whatever…I’m GOOD”, който се хареса и на редакторите на един от най-големите модни сайтове Trendhunter. Затова решихме да направим един по-интересен проект, с който да участваме в конкурса на Хаселблад – Hasselblad Masters…
Имахме няколко изисквания от списанието, към които трябваше да се придържаме, а именно сесия за бельо, в която да покажем и бижута на известен дизайнер, които по същото време щяха да бъдат в България за разпродажба на благотворителен търг. Така се роди идеята за нашия нов проект “Je T’aime…Noi non plus”.
Трябваше ни място с подходяща архитектура, която да вдъхва на сесията френско, романтично и същевременно секси усещане... Искахме и високо качество на резултата, а което Правихме няколко опита да уговорим стари къщи в центъра на София, строени в началото на миналия век, но финално се спряхме на банята в Банкя. Като ученик съм минавал хиляди пъти покрай нея, като дете брат ми ме е водил в мъжката обществена баня, но не бях предполагал, че в тази сграда се крие толкова много дух, история и изкуство. (Банята е построена в началото на миналия век благодарение на д-р Никола Гандиев, по проект на Артур Хохендер. До тук добре - всичко мина добре с предварителната организация. Но в деня на снимките – един иначе красив снежен ден – попаднахме в непредвидена ситуация и ето ти случка... В 7.00 ч сутринта трябваше да изровя автомобила си изпод преспите на първия сериозен сняг, навалял за една нощ и обездвижил цяла София. После камионът на осветителите не запали - така си остана с цялата техника пред склада им. Моделът, който бяхме избрали трябваше да бъде обратно в София в 16 ч, защото в 20ч имаше полет за Лондон.
И така...пристигнахме на мястото с 2 часа закъснение, а имахме да разполагаме техника, за която нямахме осветители. Тук е мястото да изкажа моите големи благодарности на Асен от Фотосинтезис - не човек, а желязо! - който не само донесе снимачната техника Hаsselblad, но и ми помагаше през цялото време. Пак той отмени Лидия в заснемането на фотобекстейджа, когато й се наложи да отиде спешно в София. Оказа се, че има и друг проблем - отопление. Бяхме взели газова духалка, но без газовата бутилка, а беше адски студено. Нямаше начин да се откажем...все пак сме ангажирали толкова хора. Моделът показа професионализъм и без много да умува каза... ”Участвам, само ако може едно-две стоплящи питиета”. И се почна!
Сигурен бях, че ще заснемем всичко, както го бяхме планирали. Но в крайна сметка финалната визия няма нищо общо с първоначалния замисъл. Карахме по памет, а Петя показваше на модела какво искаме от нея като пози в кадрите. Заради минусовите температури, на които беше подложен модела, нещата трябваше да се случват много бързо. Имахме добра успеваемост – снимките започнаха в 13 ч, а приключиха в 15:30 ч, като в това време заснехме 12 сета с малко повече от 100 кадъра.
Ето и впечатленията ми от камерата H3DII-50: Не за пръв път снимам със система Хаселблад, но за пръв път е по стандартния, но нетрадиционен за мен начин. До сега, в момента на снимането съм виждал кадъра на компютър, и съм правил съответните корекции в кадъра и светлината директно в софтуера. В този случай обаче снимах само с флашметър и с хистограма, а елементите в кадъра гледах директно на дисплея на камерата. Снимах с предварително подбрани обективи. Тъй като нямам достатъчно голям опит с Хаселблад, преди снимките правя тестови кадри с лайка формат и оптика, приравнена на средния формат, за да знам какви обективи ще ми трябват, когато наемам камерата. Обективите, които ползвах бяха 50-110мм и 120мм макро. Варио обективът (приравнено към лайка формат е около 35-80 мм) дава невероятна детайлност за близките и портретни кадри с идеална пропорция на формите, без никакви изкривявания. С перфектни цветове.
Всеки, който е работил с тази система знае, че фокусирането е една от особеностите й. Това не е проблем за старата школа, защото майсторите са свикнали с ръчния фокус, но за хора като мен, снимащи предимно с автофокусни системи с многоточков избираем фокус, си е малко приключение в началото! Но с малко тренинг се свиква... Матрицата има много повече динамика и широта в кадъра от предходните им. Снимал съм с H3D-22, която е от първото поколение на дигиталните гърбове на Хаселблад и сега с тази, която е технология на Кодак. Има осезаема разлика, когато гледаш нещата в софтуера. Големината на пиксела също е от значение - 50МП дават предостатъчен детайл, който покрива нуждите на всеки клиент на нашия пазар, а по-малкият пиксел има нужда от много повече светлина. От друга страна има разработки в тъмните части, каквито при лайка формат все още ги няма... колкото и добре да е осветен обекта.
Единственото, което мога да изтъкна като недостатък на камерата е теглото... тежичка е за хора като мен, които залагат на движението в кадъра, които снимат по-малко от статив и в студио, защото търсят много различни ракурси. В комплект с 50-110мм си става една прилична щанга за бицепс. Но пък е много ергономична. :)
Софтуерът: Дори и новата версия, която е по-лека от предходната си е истински мъчител за Windows-a. Но на MacOS си върви чудесно!
В момента, в който ми се налага да наемам камерата повече от 2 пъти на месец ще си я купя.
Цялата сесия можете да видите в първия брой на списание BEAUTY за 2010г., което вече е на пазара.Save