Приятели, поверителността и сигурността на Вашите лични данни винаги е била от първостепенно значение за нас.
Информираме Ви, че считано от 25.05.2018 г. влизат в сила новите европейски изисквания за защита на личните данни съгласно Общ регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679).
Ако имате профил в някой от нашите Интернет страници, можете да проверите, управлявате или премахнете Вашите данни като посетите раздел „Настройки“ на Вашия профил.
Използвайки нашите Интернет страници, вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ - малки текстови файлове, които се записват на Вашето устройство, за да осигурят пълната функционалност на страниците. Можете да изберете да деактивирате „бисквитките“ или да получавате известие всеки път, когато нова „бисквитка“ се изпраща към Вашия компютър или мобилно устройство. Моля, обърнете внимание, че ако решите да деактивирате „бисквитките“, няма да можете да се възползвате от всички функции.
Повече информация относно „бисквитките“ и тяхната употреба можете да намерите в нашата Политика за поверителност.
Добре дошли във PhotoSynthesis.bg - място за фотография, хора и идеи!
Вашият профил беше активиран успешно.
Можете да промените потребителското си име по свое желание само преди да сте генерирали някакво съдържание. Потребителското име може да бъде променено само веднъж, така че бъдете внимателни!
Тук ще намерите интересна, полезна и забавна информация за фотографията и изкуството изобщо.
Споделяйте своите фотографии, разглеждайте, дискутирайте, оценявайте! Нека заедно създадем истинска среда за творчество!
Откриване: 24 февруари 2020, 19:00 ч. ФотоСинтезис, кафе-галерия София, бул. "Васил Левски"57 Изложбата можете да видите до 6 март 2020г.
Красотата е абстрактна характеристика, която може да се отнася за човек предмет или място. Тя е съвкупност от черти и елементи на даден обект, които предизвикват у зрителя чувство за съвършенство и щастие. Няма общоприет стандарт за нея, тя варира в зависимост от културата, обществото и епохата. По същия начин тълкуваме и грозното. За дипломната си изложба озаглавена „Ърбекс“ Симеон Гайтанджиев заснема места в града и провинцията, които са далечни от мислите на повечето хора. Много хора биха ги отбягвали заради разрухата, която цари вътре или евентуалните опасности. Не трябва да забравяме, че някои от тези места някога са били красиви. Можем да си представим красотата на някой изоставен театър от началото на миналия век. Дори занемарен, с падаща мазилка и разрушен салон, той още носи някаква красота, която всеки от нас може да възприеме. За жалост повечето хора не се замислят, че можем да открием нещо вълнуващо и красиво в такова място и просто го отбягват. Заради тази предубеденост и незаинтересованост на хората, много прекрасни стари сгради са оставени да се разрушат от само себе си или биват унищожени, за да бъдат заменени с кичозна архитектура. Със своите снимки авторът цели да представи въпросните сгради и обекти в една напълно различна, приказна атмосфера, която да предизвика у зрителя носталгия и да го подтикне да опазва и обича значимите исторически сгради. Всички кадри той заснема в стари сгради и подземия в София и страната. Водещ елемент е призрачното човешко присъствие, което провокира у зрителя чувство за изминалото време.
Изложбените копия отпечатва на ръка, използвайки гумомаслен печат. Това е един от най-ранните фотографски процеси и спада към групата на алтернативните фотографски техники. При него авторът нанася светлочувствителна емулсия от гума арабика и калиев бихромат върху акварелна хартия. След това експонира контактно и мие копието с топла вода, така че да се образува безцветна релефна матрица. В следващата стъпка той нанася на ръка маслена боя, с която се формира финалното изображение. За Симеон този процес най-добре допълва неговия тип фотография. Копията са с размер 60х40см, за да може зрителят наистина да се пренесе в изоставения обект и да се наслади още повече на драматичната красота, създадена от комбинацията на маслена боя и релефна акварелна хартия.
За автора: Симеон Гайтанджиев прекарва последните 7 години, изучавайки фотография в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, като завършва магистърската програма на Академията през януари 2020 г. Работи професионално в сферата на продуктовата фотография и графичния дизайн. Още от ученическите му години любовта към историята го подтиква да изследва всевъзможните изоставени сгради, конструкции и подземия в родния му град София. Първоначално Симеон посещава изоставените локации, подтикнат от авантюризма, с цел да задоволи любопитството си, но с времето, откривайки необикновения им чар и вдъхновяващата атмосфера, която носят, започва да ги заснема любителски.
Точно този момент бележи и началото на неговата фотографска кариера и решението му да изучава професионално фотография. Няколко години по-късно той открива и различни aалтернативни фотографски техники и процеси и активно започва да експериментира с тях в творбите си. Любимият му алтернативен процес и до днес остава гумомасленият печат, характерен със своя впечатляващ, релефен и жив характер, който кара обекти, сгради и конструкции да “оживяват” върху платното. Именно с този фотографски процес, Симеон осъществява изцяло и своята изложба “Ърбекс”.