Веригата турнири M-Tel Beach Masters е едно от най-атрактивните спортни събития през летния сезон у нас. Тази година бяха проведени три турнира с общ награден фонд от 120 000 лева. Националният турнир в град Кърджали бе последван от CEV Challenger в град Варна, който бе и един от най-големите турнири в Европа за сезона. Морската ни столица посрещна някои от най-големите звезди в този спорт. Състезанието ще остане в историята и с уникалния български успех при мъжете – второто място и сребърни медали за националната ни двойка Невен Нешев и Константин Митев. Последният турнир за сезона бе Националното първенство по плажен волейбол в Пловдив, където бяха излъчени и шампионите на страната при мъжете и жените.
Официален фотограф на турнира е Владимир Стоянов (Albireo), който се интересува от разнообразни теми във фотографията, но има специално отношение към спорта.
Ето какво казва той: „Спортната фотография е зключително интересна със своята динамика и непринуденост. Всеки кадър е събитие, продължило хилядни от секундата, което успявам да уловя, благодарение на интуицията и бързата ми реакция, комбинирани с най-добрата техника от Canon за тази цел.”
Повече негови фотографии можете да видите на личната му страница: www.vstoyanov.com
По тази причина Фотосинтезис връчи в ръцете му новия Canon 70-200 2.8 L IS II, както и Canon 300 2.8 и Canon 1D Mark III.
Тук ще видите репортаж от турнира в Пловдив, който се проведе в началото на септември – в студените октомврийски дни не е лошо да си припомним топлината на морския пясък.
Както и впечатленията на Владо от работата му с предоставената техника - кадрите са с екзиф данни, за да бъдат полезни на фотографите-техничари.
За построяването на стадиона бяха нужни 4 дни, 240 тона пясък и няколко тира с всички необходими материали. Общият капацитет на трибуните от тази година е увеличен на повече от 1500 седящи места. Оказаха се недостатъчни, за да поберат всички желаещи да видят най-добрите ни плажни волейболисти.
В първия ден от турнира, се проведоха квалификациите за основната схема. Още тогава изпробвах техниката, която ми беше любезно предоставена от верига магазини Фотосинтезис. Отделно носих със себе си още един Canon 1D Mark III и Canon 16-35 2.8 L IS II, който в почти всички ситуации ползвах с поляризационен филтър. Основният и незаменим според мен обектив, който ползвам най-често при заснемане на спортните сцени, е с дължина 70-200. Благодарение на обектив с подобна дължина, имам достъп за част от секундата до сцени случващи се близо до мен, както и до сцени, отделечени в другя край на корта.
Снимка от другата страна на корта с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 200 mm, f/5.6, 1/500, ISO 100
Снимката е направена с Canon 1D Mark III, Canon 70-200 2.8 L IS II на 70 mm, f/2.8, 1/2000, ISO 200
След края на квалификациите, се проведе M-Tel Beach Masters Crew. В него взеха участие отборите на хостесите, ZTE Beach Dancers, кетъринга – Феймъст Фууд, хората построили стадиона – Жокер Медия, организаторите на турнира – WWP, хората брандирали стадиона – helping hands и други.
Helping hands - минута отдих. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 120 mm, f/2.8, 1/2500, ISO 200
Савина Янкова изпълнява зашеметяващ сервис. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 175 mm, f/2.8, 1/2500, ISO 200
Неуспешен съдийски шпагат. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 L IS II на 850 mm, f/2.8, 1/2500, ISO 400
Ивайло Цветков - човекът, лично донесъл 240-те тона пясък от морето.
Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 200 mm, f/2.8 1/2000, ISO 400
Първият състезателен ден премина пред очите на много пловдивчани, дошли да наблюдават успехите на момчетата от Пловдив. Силните им игри следваха една след друга, като не оставяха публиката да стои спокойно по седалките си.
Пловдивската надежда. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 123 mm, f/2.8, 1/3200, ISO 200
Пловдивчани в защита. Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/8000, ISO 400
Момичетата от ZTE Beach Dancers ни караха да изгубим ума и дума с всяко свое появяване на корта.
ZTE Beach Dancers. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 102 mm, f/2.8 1/2000, ISO 100
В турнирите от 2009 и 2010 преди Пловдив, ползвах Canon 70-200 4 L IS. Единственият му недостатък е, че е f/4, а не f/2.8. Бърз, лек, остър, прахо и влаго защитен, с отлично качество на изображението и страхотна стабилизация. Canon 70-200 2.8 L IS II е значително по-тежък, което си е в реда на нещата, но когато снимам от рано сутрин до късно вечер без почивка в продължение на четири дни, всеки грам е от значение. Факт който първоначално пренебрегнах, но в последствие си каза думата. Второто нещо което ми направи впечатление е, че е по-бавен от Canon 70-200 4 L IS. Разликата се усеща в динамичните сцени, когато трябва веднага да се намери фокус и да се „закове“. Всичко се случва за малка част от секундата и всяка стотна в подобни ситуации е от решаващо значение дали ще успея да уловя момента или ще го пропусна. Особено за близките планове, които обикновено търся по време на игра.
Снимката е направена с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 180 mm, f/2.8, 1/2500, ISO 100
Едно от основните предимства на Canon 70-200 2.8 L IS II е, че е f/2.8. По-отворената бленда ми позволява да снимам на по-ниско ISO в желанието си да поддържам скорост на затвора по-бърза от 1/1250 в облачно време или по залез слънце. Скоростта е от решаващо значение да се „замрази“ сцената.
Защитата от прах и влага ми бяха от голяма полза, когато заваля дъжд. Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II издържат без проблем в подобни ситуации. Влагата и дъждът да не се бъркат с потапяне под водата! За подводни снимки се ползват специални кутии в които се поставя техниката.
Canon 1D Mark III с Canon 70-200 2.8 L IS II в дъжда. Снимката е правена с Canon 1D Mark III и Canon 16-35 2.8 L IS II
Прах има през цялото време на всякъде около корта, но когато завали дъжд, не се притеснявам дали това ще се отрази на техниката ми и продължавам да снимам от всякъде където реша, без да се съобразявам с метеорологичните условия.
Като цяло съм доволен от Canon 70-200 2.8 L IS II и смятам, че бих го ползвал и за следващите спортни събития, които ми предстои да снимам. Въобще, техника на която може да се разчита в екстремни ситуации, каквито често ме спохождат по време на турнирите.
Наличието на Canon 300/2.8 L ми развърза ръцете за една доста интересна позиция ниско долу до пясъка под мрежата, снимайки посрещането на топката от отсрещната страна на корта.
Снимка с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/2500, ISO 100
Снимка с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/3200, ISO 100
Снимка с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/2000, ISO 100
Липсата на стабилизация при Canon 300 2.8 L се оказа по-голям проблем, отколкото предполагах. Обективът тежи 2.9 kg, а заедно с фотоапарата тежат общо 4.3 kg. Снимането от ръка в продължение на цял ден при тези килограми е истинско изпитание. Умората бързо взима превес и картината започва да играе във визьора. Особено, когато ми позират танцьорките от ZTE Beach Dancers.
Две от момичетата на ZTE Beach Dancers. Снимка с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/1250, ISO 1250
За да илюстрирам най-ясно колко бързо се случва всичко, гледано през Canon 300/2.8, ще дам за пример два поредни кадъра в серия при скорост 10 кадъра в секунда. Това означава, че разликата между двата кадъра е от порядъка на 1/10-та от секундата.
Кадър 1 - заснет с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/8000, ISO 200
Kадър 2 - заснет 0.1 секунда след кадър 1, отново с Canon 1D Mark III и Canon 300 2.8 L на 300 mm, f/2.8, 1/8000, ISO 200
Както добре се вижда, уловил съм топката само в единия от двата поредни кадъра, направени през 1/10-та от секундата. За времето в което топката попада във видимото поле на обектива, среща ръцете на волейболистката и отново излиза от полезрението ми, апаратът е успял да направи два кадъра, като топката присъства само в единия. При тази скорост, всичко което ми остава да направя, е да предвидя как точно ще застане играчът който искам да снимам, за да фокусирам успешно на него и оставя AI servo-то (системата за автоматично следене на фокуса) да си свърши работата. След това предвиждам по движенията на волейболиста, евентуалния момент в който ще посреща топката, за да натисна спусъка в най-подходящия момент, правейки само 2-3 поредни кадъра с надеждата в поне един от тях да имам уловена топка.
Кадър 1 - заснет с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 182 mm, f/2.8, 1/2000, ISO 100
Кадър 2 - заснет с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 182 mm, f/2.8, 1/2000, ISO 100
Кадър 3 - заснет с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 182 mm, f/2.8, 1/2000, ISO 100
Третият и последен ден от турнира, бе ден за финали. Преди големите финали при мъжете и жените, се проведе среща между децата победители от M-Tel Beach Masters Kids в Пловдив и победителите при децата в Кърджали.
Снимката с Canon 1D Mark III и Canon 70-200 2.8 L IS II на 88 mm, f/2.8, 1/5000, ISO 200
И така, в края на третия състезателен ден, дойде редът на награждаването и отварянето на шампанското.
Ева Чолакова залива стадиона с шампанско. Снимката е правена с Canon 1D Mark III и Canon 16-35 2.8 L II на 16 mm, f/2.8, 1/800, ISO 200
Регистирайте се, за да добавите коментар.
Ако вече имате регистрация, влезте с потребителското си име и парола.