Изложба фотограми - КОГНИТИВЕН ДИСОНАНС - София, 18 февруари

За отказът от отказа да сме истински
Tема на проекта са „фаст“ консумацията, обезценяването на стойностите, комерсиализирането, изчезването на детайла, пренасищането с копия на копието.

Откриване: 18 февруари 2011г  от 18.30 часа 
галерия Индустриална 11; (София, ул. Индустриална 11)


Реакция срещу пренасищането на потребителския пазар.
Процес на създаване на изображения, но не благодарение на бързо развиващата се технология.
Рефлекция срещу девалвацията на ценностната система и възприятието на „общата реалност“ от т.нар.“средна класа“.

Старото не като носталгично или отживяло, а в смисъла на безвъзвратната загуба на концепцията за причинно – следствените връзки, които са естествен процес на развитие, но които днес се размиват в многообразието и приликата на дубликата.

Органичната материя на фотографската емулсия, незаменима от нито една съвременна дигитална матрица или софтуер.

Изложбата ще бъде представена от близо 20 различни по формат черно бели фотограми, обединени по сюжетна и визуална линия, плюс част от самите обекти използвани за реализирането им.

 

 Изложбата може да бъде видяна от 18 февруари до 11 март

 

Когнитивен дисонанс е Съвместен проект на Калина Терзиева и Райна Власковска

Повече за авторите и идеята можете да видите на http://cogdissonancebg.blogspot.com/


Когнитивен дисонанс
http://bg.wikipedia.org/wiki/Когнитивен_дисонанс

 


ФОТОГРАМИ

Фотограмите са образите извън контекста на „нормалното“ възприятие. Детайлните им проекции и отражения. Фотографско изображение на обект, регистриран върху светлочувствителен материал като графичен отпечатък.

Невъзможни за повторение.

Те са спешната нужда от разнообразие в претенциозност на свят, пренаситен от изразни средства, дишащ в кич и незабавни цветни картинки.

Фотограмите са полупредвидим несигурен резултат във време на масовата фотография, отразяваща готови, ясни и идеални образи много преди да бъдат „създадени“ или по-скоро „произведени“.

Ценим класическия процес пред свръхпроизводството на моменти за еднократна употреба;
Използваме сетивността на материала и качеството на времето.

Коментари

Регистирайте се, за да добавите коментар.
Ако вече имате регистрация, влезте с потребителското си име и парола.

Коментари (0)

Прочети още статии