Nie wiem, jak u was, ale u mnie w domu piątki są święte. Nie w znaczeniu religijnym – po prostu w piątek wieczorem stawiam nogi na stoliku, otwieram piwo i nie ruszam się z kanapy, chyba że ktoś umiera albo pali się mieszkanie. Pracuję jako kasjer w jednym z tych dużych marketów budowlanych. Siedzenie na kasie, uśmiechanie się do ludzi, którzy i tak mają cię gdzieś, skanowanie tysięcy rolek taśmy malarskiej i worków cementu. Po tygodniu takiej roboty marzę tylko o jednym – żeby nikt do mnie nie mówił przez co najmniej dwie godziny.
Ten piątek był wyjątkowo ciężki. Jakaś wielka promocja na farby, więc kolejka ciągnęła się do samego wejścia. Klienci wkurzeni, bo nie ma rękawiczek, bo cena na półce inna, bo termin ważności karty lojalnościowej minął wczoraj. Normalny dzień w markecie, ale mnie padły akumulatory. O 19:30 odbiłem kartę, pożegnałem się z kierowniczką i pojechałem do domu.
Po drodze wstąpiłem do Żabki po te swoje piwo. Przy kasie zobaczyłem paragon, który ktoś zostawił. Normalnie bym go zignorował, ale coś przykuło moją uwagę – na odwrocie, odręcznie, ktoś napisał jakiś kod. I obok dopisek: „Darmowe środki, bez wpłaty. Sprawdź, polecam”. Świat jest mały, a przypadki – dziwne. Wziąłem ten paragon, schowałem do kieszeni. Nie dlatego, że wierzyłem w jakieś cuda. Po prostu byłem ciekaw.
W domu, z piwem w ręku, odpaliłem laptopa. Wpisałem nazwę, która widniała na paragonie. Strona wyglądała przyzwoicie – nic z tych krzykliwych kasyn, które kojarzyłem z internetowych banerów. Znalazłem pole na kod. Wklepałem ten z paragonu. I nagle, bez zakładania konta? Nie, najpierw trzeba było się zarejestrować. Zajęło mi to chwilę, ale poszło. Potem jeszcze raz wpisałem ten kod. I wtedy zobaczyłem, że na moim koncie pojawiły się darmowe środki. Bez wpłaty, bez karty kredytowej. Nic.