Морето във фотографията / 7 автора - 7 различни погледа

// Други / Тема | PhotoSynthesis | Юни 22, 2018
Фотография на корица: Hiroshi Sugimoto ©
 

Морето - източник на живот, средство за пречистване, център на възраждане... Тази неразчленима, безформена маса, която съдържа всички обещания и всички опасности, винаги е привличала със своята необятност и обаятелна мощ.

Освен за философията, морето представлява интерес и за фотографията. Дали обаче заради статичната си природа, често се случва така, че снимките на морето и прилежащия му ландшафт не могат да ни изненадат. Затова решихме да подберем за вас седем артиста, вдъхновени от морския пейзаж, които представят малко по-различен поглед по темата.


Hiroshi Sugimoto

Въздух, вода и светлина. Трите "жизненоважни" съставки необходими за тази изключителна серия на Хироши Сугимото. Нищо повече и нищо по-малко. Самият Сугимото казва: "Всеки път, когато гледам морето имам усещането за сигурност, като да се върнеш в родния си дом - дома на предците си."





Hiroshi Sugimoto ©


В своят албум "Edges" авторът обръща специално внимание на плажовете. Той ги търси и открива при всичките си пътешествия. От родната Белгия, до Франция, Израел, Ирландия, Италия, Испания, Египет и Мали, морето неизменно присъства във фотографията му. Неговата характерна работа със светлина и пространство привнася във фотографиите му деликатен сюрреалистичен привкус.




Harry Gruyaert ©


Martin Parr

Мартин Пар също намира вдъхновение в морето за своята фотография. Особено интересни са му плажовете в бившия социалистически блок, но като цяло не намира основни разлики между тях и плажовете в Ню Брайтън. За да изследва сюжетите, които го вдъхновяват той използва макрообектив с рингова светкавица. Детайлът се превръща в гротеска, а гротеската не се харесва на никого. Това е неговият коментар на социалния упадък, масовото консуматорство и ширещата се суета.
 
 


 
Martin Parr ©



Мартин Франк тренира окото си в най-добрите фотографски школи, както и в големите музеи и книгите за история на изкуството. За нея композицията е изключително важна и все пак фотографията я привлича и с това, че позволява да се ангажираш и изследваш неочакваното... Важното е да виждаш естетическия потенциал на това, което те заобикаля.

 


Martine Franck ©


Британският фотограф Питър Марлоу е пътешественик в истинския смисъл на думата. Едва завършил образованието си той започва работа като фотограф на круизен кораб. В топлите води на Централна Америка и Карибите, той съчетава професионалната си работа с личната творческа такава. В неговите на пръв поглед документални кадри се крие още нещо - едва доловимо, тайнствено и очарователно.




 Peter Marlow ©




Любим обект за Масимо Витали е пресечната линия между сушата и морето. Фотографиите му са заснети от висока, отдалечена гледна точка, която улавя големи пространства и засилва усещането за неопитомеността на природата. Едновременно с това, гледната точка умножава човешкото присъствие в кадрите. Индивидуалността не е важна. Важно е множеството. А рамката е застрашена от огромните сцени, които се опитват да излязат извън нея.

 




 Massimo Vitali ©
 


Bernhard Lang


Една по-различна гледна точка ни представя немският фотограф Бернард Ланг. Той използва хеликоптер за заснемането на света отвисоко. Неговите фотографии на плажове показват до какви измерения е достигнал масовият туризъм там, където природата е в отстъпление.
 
 



 
Bernhard Lang ©



// Други / Тема | PhotoSynthesis | Юни 22, 2018
Коментари

Регистирайте се, за да добавите коментар.
Ако вече имате регистрация, влезте с потребителското си име и парола.

Коментари (0)

Прочети още статии