Имиджът е всичко / Питър Нийл

// Други / Тема | PhotoSynthesis | Октомври 12, 2018

В музикалния бизнес как изглеждате е също толкова важно, колкото как звучите. Питър Нийл разкрива как използва своите фотоапарати и обективи на Sony, за да получи снимките, които музикантите желаят.

"Не е случайно, че един от най-обаятелните типове фотография, музикалната фотография, е също и един от тези, в които е най-трудно да се наложиш. С усилен труд и решителност Питър Нийл се превърна в един от най-търсените фотографи на жива музика в индустрията. Неговият начин на заснемане на изпълненията на артистите го доведе до колаборации с едни от най-големите имена в музиката, включително The Script, Рик Астли, Will.I.am и Джъстин Тимбърлейк."



Инструментите, които използва, за да осъществи визията си, са неговите доверени фотоапарати Sony α7R II и α7S II и многообразие от различни обективи. Всяка част от комплекта на Питър играе своята роля в заснемането на знаменити моменти. "Гъвкавостта между двата фотоапарата е просто фантастична. И двата имат големи възможности за заснемане както на снимки, така и на видео. Например, ако желая невероятни снимки или видео при ниска осветеност, α7S II е абсолютно феноменален в представянето си. А ако искам най-добрата разделителна способност, се прехвърлям на α7R III."



Зависимостта от осветлението на мястото на концерта и разликата в размерите и постановката на пространствата в допълнение към постоянното предизвикателство да фотографираш обекти, които се движат, прави фотографията на изпълнения на живо неимоверно трудна. 

Трябва да умееш навреме да заснемеш част от секундата, когато изпълнителят прави нещо специално. 

Както Питър казва: "Ники Уайър (басист на Manic Street Preachers) винаги прави някакъв луд ритник "Ножица", докато Дани от The Script често скача от барабаните в края на концерта. Трябва да си готов да уловиш тези моменти."



За щастие високата чувствителност на двата фотоапарата е невероятна, което значително улеснява Питър при фотографирането.

"Преди беше борба между светлината, скоростта на затвора и ISO, но с α7S II съм много по-щастлив да снимам при ISO 4000 или по-високо, отколкото бих бил преди няколко години. Това ми даде малко повече гъвкавост, за да не трябва да използвам най-широката апертура."

"Често има моменти, когато искам да използвам бърз затвор и f/1.4, за да получа една хубава и наистина малка дълбочина на рязкост. Но има и моменти, когато снимаш нещо като плакат на турне, където ти трябва много по-широка дълбочина на рязкост."

"За онези кадри, в които искаш да обхванеш барабаниста, басиста и певеца в един кадър. Рядко се случва всеки от бандата да е на еднакво разстояние от теб, така че ти трябва по-малка апертура, за да заснемеш много по-дълбока дълбочина на рязкост. Ето тук стана много по-лесно, защото мога да увелича чувствителността много повече и да използвам по-малка апертура, без да се налага да намалявам скоростта на затвора до например 1/50 от секундата."

Освен това Питър предпочита контрола, който ръчните настройки на снимане му предлагат.

"Винаги снимам в режим "Ръчна експонация" поради баланса между осветяването и експонацията. Не използвам автоматични режими. Фотоапаратите са доста регулируеми, така че мога да променям разположението на бутоните, за да е точно така, както желая – няма нужда да се суетя в тъмното."

"Също така фокусирам ръчно. Фокусирането с пик и увеличеният изглед във визьора улесняват това. Настроил съм конфигурируемия бутон C1 на фотоапаратите си за бързо превключване към увеличен изглед, който е важен за мен, за да виждам в пълен детайл какво заснемам."


Топ съвети от Питър за извличане на максимума от вашите изображения

• Опознайте тези, които фотографирате. Разберете повече за сценичното им изпълнение и какво да очаквате по време на определени песни.
• По време на работа в студиото, докато заснемате портрети, изградете връзка с модела си. Това ще ви помогне да извлечете повече от тях и вашите изображения ще изглеждат по-добре в техните очи.
• Знайте кога да свалите фотоапарата. Ако имате достатъчно късмет да получите достъп зад кулисите, знайте кога да спрете да снимате изпълнителя и кога шоуто е свършило.
• Опознайте фотоапарата си из основи; ще се наложи да намирате всички тези бутони в тъмна среда.
• Опитайте ръчно фокусиране. Използвайте увеличения изглед и фокусирането с пик за получаване на бързи и точни резултати.

Питър е посланик на Sony Europe и може да видите повече от неговата работа на www.sony.bg/alphauniverse

 
// Други / Тема | PhotoSynthesis | Октомври 12, 2018

Фотогалерия: Имиджът е всичко / Питър Нийл

Коментари

Регистирайте се, за да добавите коментар.
Ако вече имате регистрация, влезте с потребителското си име и парола.

Коментари (0)

Прочети още статии